Altinkafes
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Altinkafes

tema ve ps calismalari
 
AnasayfaKapıLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 İkindinin sünnetinin önemi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mehmet resat
supermod
supermod
mehmet resat


Mesaj Sayısı : 1000
Yaş : 72
Kayıt tarihi : 06/03/12

İkindinin sünnetinin önemi Empty
MesajKonu: İkindinin sünnetinin önemi   İkindinin sünnetinin önemi Icon_minitimeC.tesi Eyl. 01 2012, 22:04

İkindinin sünnetinin önemi






Sual:
İkindinin sünnetini bazen terk etmekte mahzur var mı? Sünnetler, kılınmamış farzlara eklenir mi?

CEVAP
Redd-ül muhtarda, (Her sünnet nafiledir; fakat her nafile
sünnet değildir) buyuruluyor. İkindi ve yatsının gayrı müekked
sünnetleri, diğer müekked sünnetler gibi nafile ibadettir. Farz namazlar
içinde sünnetlerde bir noksanlık olursa, bu noksanlıklar nafile
namazlarla tamamlanır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Kıyamette önce namazdan sorulur. Namaz doğru kılındı ise,
kurtulur. Namazı bozuksa, işi kötüdür. Farz namazında bir şey noksan
ise, nafilelerle tamamlanır.)
[Hakim]


(Bir kimse, namazını tamamlamadı ise, o namazın üzerine, tamamlanıncaya kadar, nafile namazları eklenir.)
[Darimi]


(Namaz, zekat ve başka farzlardaki bir noksanlık, nafilelerle tamamlanır.)
[Beyheki]



İnsanın derecesi ne kadar yüksek olursa olsun, kusursuz iş yapamaz. İşte
nafileler farzlarda olan kusurları tamamlar. Nafile kılmak, farzdaki
kusurları tamamlamak için emrolunmuştur. Kurtuluş, farzları noksansız
yapmaktadır. Bilhassa namaz çok mühimdir. Çünkü Allahü teâlâ, (Namaz hesabının altından kalkarsan, kurtuluş senindir. Öteki hesapları kolaylaştırırım) buyuruyor. (Umdet-ül-İslam)


O halde farz namaz kazası olmayan, farz namazlardaki kusurlarının düzelmesi için nafile namazlara devam etmelidir!



İkindi namazının sünneti gayrı müekked olmakla beraber, faziletli nafile namazlardandır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(İkindinin farzından önce, 4 rekat namaza devam edene, Cennette bir köşk verilir.) [Ebu Ya’la]



(İkindinin sünnetini kılmaya devam edenin günahları affolur.) [Ebuşşeyh]



(İkindinin sünnetini kılanın vücudu Cehenneme haramdır.) [Taberani]



(İkindinin farzından önce dört rekat kılana Allah rahmet etsin!) [Tirmizi]



Peygamber efendimizin duası elbette kabul olur. O halde bu duaya nail
olmak için ikindi namazının sünnetini devamlı kılmaya çalışmalıdır.
Çünkü Allah katında en makbul amel devamlı olandır. Hadis-i şeriflerde
buyuruldu ki:

(Allah katında en kıymetli amel, az olsa da, devamlı yapılandır.) [Buhari]



(Ey insanlar, gücünüzün yettiği kadar amel yapın! Siz,
yaptığınız amelden usanmadıkça, Hak teâlâ size sevap vermekten usanmaz.
Allah’ın en çok sevdiği amellerden biri de, az fakat ara verilmeden
yapılan ameldir.)
[Müslim]



Ara verilerek yapılan ameller Allah indinde sevimli olmaz. Hatta Allahü
teâlânın tekdirine maruz kalır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Bir kimse, bir ibadeti Allah için devamlı yaparken usanıp bu ameli terk ederse, Allahü teâlâ ona şiddetli buğzeder.) [İbni Sünni]



Allahü teâlânın gazabı şiddetlidir. Bir zaruret olmadıkça, ibadetleri
bazen yapıp bazen terk etmemelidir. Hak teâlâ, muhakkak çok amel
istemiyor, (Salih amel işleyin) buyuruyor. Az olsa da, devamlı olan salih amelleri seviyor. O halde Rabbimizin, sevdiği amelleri yapmaya çalışmalıdır. (Envar-ül Kudsiye)


İkindinin sünnetini terk
Sual:
İkindini sünnetini kılmayan bir hocaya niye kılmadığını
sorunca, Peygamber efendimiz ikindi namazını devamlı kılmaz, çok zaman
terk ederdi. Biz de Onun sünnetini yapıyoruz. Çünkü Onun yaptığını
yapmak, yapmadığını yapmamak bize sünnettir) dedi. Böyle bir şey var mı?

CEVAP
Böyle bir şey yok. O şekilde düşünmek çok yanlıştır. Resulullah
efendimizin yaptıklarını yapmak sünnettir, yapmadıklarını yapmamak
sünnet olmaz. İslam âlimleri (Sevap getirecek iş yapmak sünnettir,
sevaptan mahrum iş yapmak sünnet olmaz) buyuruyor. Birkaç örnek verelim:

1- Resulullah, uçağa binmediği için uçağa binmemek sünnettir demek çok yanlıştır.

2- Resulullah, bilgisayar kullanmadığı için bizim de bilgisayar kullanmamamız sünnet olamaz.

3- Peygamber efendimiz, ameliyat olmamıştır, ameliyat
gereken bir hastalıktan dolayı ameliyat olmamak sünnettir demek
cahilliğin daniskasıdır.



Resulullah efendimizin bütün yaptıklarını yapmak, yapmadıklarını
yapmamak gerekmez. Yani Resulullahı her hususta taklit caiz olmaz. Çünkü
Mevahib-i Ledünniyye kitabında bildirildiğine göre, yalnız Peygamber
efendimize mahsus farzlar ve haramlar vardır. Mesela kurban kesmek,
kuşluk namazı, sabah namazının sünneti ile gece namazı kılması, misvak
kullanması, istişare ile iş görmesi, gördüğü yerde ve zamanda münker bir
işi değiştirmesi, başladığı işi bitirmesi, sadece Peygamber efendimize
mahsus farzlardan idi. Resulullaha mahsus haramlar da vardır. Kitap ehli
olan kadınla evlenmesi, zekat, sadaka alması haram idi. Zengin de olsa
zekat vermesi farz değil idi. Şimdi ahmağın birisi çıkıp Peygamberimiz
zekat vermezdi, ben de ona uyarak sünnet olsun diye zekat vermiyorum
diyebilir mi? Bu konuda çok örnekler vardır.


Mevahib
kitabındaki birkaç örneği bildirelim:

1- Resulullah efendimiz dörtten fazla kadın ile
evlenmiştir. Ona uymak için dörtten fazla kadınla evlenmek sünnete
ittiba olmaz, aksine haram olur.



2- Resulullah efendimizinyazı yazması haram idi. Bir âyet-i kerime meali şöyledir:

(Allah’a ve Onun ümmi nebi olan Resulüne uyun ki doğru yolu bulasınız.) [Araf 158]

Resulullaha uymak için yazı yazmamak sünnete ittiba olur mu hiç?


3-
Miras bırakması haram idi. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

(Biz Peygamberler, miras bırakmayız. Bize kimse vâris olamaz.) [Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai] (Miras bırakmamak sünnete ittiba olmaz.)


4-
Soğan sarmısak gibi çirkin kokulu şeyleri yemesi haram idi. Bir hadis-i şerif meali:

(Yanıma melek geldiği için soğan sarmısak yemem.) [Hakim] (Resulullaha uymak için soğan sarmısak yememek sünnete ittiba olmaz.)


5-
Şiir söylemesi haramdır. Bir hadis-i şerif meali: (Şiir söylemek bana haramdır.) [Ebu Davud]

(Şiir söylememek sünnete ittiba olmaz. Öyle olsa idi, bir çok ulema ve evliya şiir yazmazdı.)


6-
Borçlu ölen müminin borcunu ödemek, ona farz idi. Bir hadis-i şerif meali:

(Ölen müminin borcu varsa ödemek benim üzerime farzdır.) [Müslim] (Resulullaha uymak için ölenlerin borcunu ödememiz gerekmez.)


7-
Resulullahın zekat alması haramdır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

(Bizim zekat almamız helal değildir.) [Tirmizi, Ebu Davud]



İmam-ı Münavi hazretleri buyuruyor ki:

Peygamberlere zekat farz değildir; çünkü zekat, malın kirini temizlemek
içindir. Peygamberler kirlenmekten masumdur, yer yüzünde Allah’ın en
emin yarattığı insanlardır. (Cami-üs-sagir şerhi)


Resulullaha uymak için zenginin zekat vermemesi sünnete ittiba olmaz,
haram olur. Bunun gibi örnekler çoktur. Resulullah, gayri müekked
sünnetleri bazen terk ettiği için bizim de terk etmemiz Ona ittiba
değil, Onun emrine muhalefet olur. Çünkü O namaz kılın buyuruyor, namazı
bırakın demiyor.

Kaynak : M.Ali Demirbaş
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.asiluydu.com
 
İkindinin sünnetinin önemi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» KADERE TESLİMİYETİN ÖNEMİ
» İffet ve hayânın önemi
» Farzın önemi ve nafile ibadetler

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Altinkafes :: Biyografi :: Dinimiz-biografi-
Buraya geçin:  
Yeni bir forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar