Altinkafes
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Altinkafes

tema ve ps calismalari
 
AnasayfaKapıLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Irkçılık nedir

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
mehmet resat
supermod
supermod
mehmet resat


Mesaj Sayısı : 1000
Yaş : 72
Kayıt tarihi : 06/03/12

Irkçılık nedir Empty
MesajKonu: Irkçılık nedir   Irkçılık nedir Icon_minitimeCuma Tem. 27 2012, 13:36

Irkçılık nedir







Sual: (Irkçılık yapan bizden değildir)
buyuruluyor. Ne yapmak, ırkçılık olur?

CEVAP
Kendi ırkını dinimizin üstünde tutmak, kendi milletinden olan
gayrimüslimi başka milletten olan Müslümandan üstün tutmak, ırkçılık
olur.



Sual: Irkçılığın dinimizdeki yeri nedir?

CEVAP
Kur'an-ı kerim ve hadis-i şerifler, ırkçılığı, ırk üstünlüğünü
kesin olarak reddetmektedir. Birkaç misal verelim! Kur'an-ı kerimde
mealen buyuruluyor ki:

(Ey insanlar, sizi, bir erkekle bir kadından yarattık.
Birbirinizle tanışmanız için milletlere ve kabilelere ayırdık. Allah
indinde en üstününüz, takvada en ileri olanınızdır.)
[Hucurat 13]



[Takva, Allahü teâlâya inanıp, Onun emir ve yasaklarına riayet etmektir. Kısaca haramlardan sakınmak demektir.]



Bir önceki âyet-i kerimede, Ey iman edenler buyurulurken, bu âyet-i kerimede Ey insanlar
şeklinde hitap edilmektedir. Hitap yalnız inananlara değil, bütün
insanlaradır. Bütün insanlar, aynı ana babadan, yani Hazret-i Âdem ile
Hazret-i Havva’dan meydana geldiler. Bu bakımdan bir ırkın diğerine
üstünlük taslamaya hakkı yoktur.



Âyet-i kerimede, tanışmakta kolaylık olması için,
milletlere ve milletler içinde kabilelere ayrıldığımız ve Allah indinde
üstünlüğün, Müslümanlığa bağlılıkla ölçüleceği bildirilmektedir. Araplar
veya Yahudiler üstündür denmiyor. Birkaç âyet önce de Müminler ancak kardeştir buyuruluyor. (Hucurat 10)

Arapların veya başka bir ırkın değil, yalnız müminlerin kardeş olduğu açıkça bildirilmektedir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Rabbiniz bir olduğu gibi, babalarınız, dininiz ve Peygamberiniz de birdir. Arabın Aceme, [Arap olmayana]
Acemin Araba üstünlüğü olmadığı gibi, kırmızının karaya, karanın
kırmızıya üstünlüğü yoktur. Hiçbir milletin diğerine üstünlüğü yoktur.
Üstünlük ancak takva iledir.)
[İbni Neccar]


(Acemlerden, dininizi kabul edenler ve nesebinize katılanlar olacaktır.)
[Hakim]


(Müslümanlar kardeştir. Takva hali hariç, kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur.)
[Taberani, Ebu Nuaym]


(Allahü teâlâ, cahiliyet övünmelerini sizden kaldırdı. Hepiniz Âdem
aleyhisselamın evlatlarısınız. Âdem ise topraktan yaratılmıştır.)
[Tirmizi]


(Ey Kureyşliler, kıyamet günü herkes ameli ile gelir. Siz dünyayı
omuzlayarak gelmeyin! Bu halde gelip de, "Ya Resulallah" deseniz,
tarafınıza bakmam.)
[Taberani]


Peygamberimizin tevazuu
Peygamber efendimiz, (Ben sizin en iyiniz olduğum gibi, babam da babalarınızdan daha iyidir) buyurmuştur.
Böyle söylemek öğünmek değildir. Peygamber efendimiz tevazu ehli idi.
Böyle söylemesi hakikati bildirmek içindir. (Ben evliyayım) demek
öğünmek olur. Fakat (Ben Peygamberim) demek böyle değildir. Gerçeği
bildirmek vazifesi olduğu ve vazifesini yapmak mecburiyetinde de olduğu
için böyle buyurmuştur. Nitekim imam-ı Rabbani hazretlerinin, Mektubat kitabında, [birinci ciltte] bildirdiği hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:


(Kıyamette, önce gelenlerin ve sonra gelenlerin seyyidiyim. Hakikati bildiriyorum, öğünmüyorum.)

(Allahü teâlânın habibiyim. Peygamberlerin reisiyim. Öğünmek için söylemiyorum.)

(Peygamberlerin sonuncusuyum, öğünmüyorum, ben Abdullah’ın oğlu
Muhammed’im “aleyhissalatü vesselam”. Allahü teâlâ insanları yarattı.
Beni insanların en iyisinde yarattı. Allahü teâlâ, insanları fırkalara
[kavimlere, ırklara] ayırdı. Beni, en iyisinde bulundurdu. Sonra bu en iyi fırkayı kabilelere [cemaatlere] ayırdı. Beni, en iyisinde bulundurdu. Sonra, bu cemaati evlere ayırdı. Beni, en iyi evden [yani aileden] dünyaya
getirdi. İnsanların en iyisiyim. En iyi ailedenim. Kıyamette, herkes
sustuğu zaman, ben söyleyeceğim. Kimsenin kımıldayamadığı vakitte,
onlara şefaat ediciyim. Kimsede ümit kalmadığı bir zamanda, onlara müjde
vericiyim. O gün her iyilik, her türlü yardım, her kapının anahtarı
bendedir. Liva-i hamd benim elimdedir. İnsanların en hayırlısı, en
cömerdi, en iyisiyim. O gün emrimde binlerce hizmetçi vardır. Kıyamet
günü, Peygamberlerin imamı, hatibi ve hepsine şefaat edici benim. Bunu
öğünmek için söylemiyorum.)
[Hakikati bildiriyorum. Hakikati bildirmek vazifemdir. Bunları söylemezsem, vazifemi yapmamış olurum.]



Irkların meydana çıkışı
Sual:
Bütün insanlar, Hazret-i Âdemin neslinden geldiğine göre, zenciler ve diğer ırkların nasıl meydana çıktığını açıklar mısınız?

CEVAP
Biyolojide modifikasyon denilen görünüş değişikliği yanında,
mutasyon denilen genlerde değişiklik olayı vardır. Beyaz insandan siyah,
esmer veya sarı insanların türemesi mümkündür. Hadis-i şerifte de
buyuruldu ki:

(Allahü teâlâ, Âdem aleyhisselamı yeryüzünün her tarafından
alınan topraktan yarattı. Bu sebeple neslinden, siyah, beyaz, esmer,
kırmızı renkte olanlar olduğu gibi, bu renkler arasında bulunanlar da
oldu. Bazısı yumuşak, bazısı sert, bazısı da halis ve temiz oldu.)
[Ebu Davud]



Vatanı sevmek imandandır
Sual:
Vatan sevgisi imandandır hadisi uydurma mıdır?

CEVAP
Art niyetli kimseler İslam âlimlerine olan itimadı sarsmak
için, iyi niyetli kimseler de buradaki maksadı anlamadıklarından dolayı
böyle hadisleri uydurma sanıyorlar. Halbuki her dilde, çok zaman zarf
söylenir, mazruf anlaşılır. Mazruf, zarfın içindeki demektir. Mesela
soba yanıyor dediğimiz zaman, sobanın kendisi değil içindeki odun,
kömür, gaz yanıyor demektir. Yoksa sobanın kendisi değildir. Bu sınıf
tembel dendiği zaman, sınıftaki öğrencilerin tembel olduğu anlaşılır.
Böyle örnekler Kur'an-ı kerimde de vardır:

(Köy halkına sor) yerine, (vese’lil karye = köye sor) ifadesi kullanılmıştır. (Yusuf 82)



Zalim köylüler manasına (Karye-tiz-zalim = zalim köy) ifadesi kullanılmıştır. (Nisa 75)



Vatanını seven herkese mümin denmez. Fakat mümin vatanını sever. Yani, vatanını sevmek mümin olmanın alametlerindendir.


Temizlik imandandır
buyuruluyor. Yani müminin alametlerinden
biri de temiz olmaktır. Fakat her temiz olana mümin denmez. Kâfirlerden
de temiz olanlar çıkar.


Haya imandandır
buyuruluyor. Yani, imanlı olmanın alametlerinden biri de hayalı olmaktır. Fakat her hayalı olana mümin denmez.


Arabı sevmek imandandır
buyuruluyor. Her Arabı değil, Müslüman
olan Arabı sevmek gerekir. Ebu Cehil de, Ebu Leheb de Arab idi. Halbuki
bu Arapları seven kâfir olur. Vatan sevgisi de böyledir. Müslüman olan
vatan sevilir. Vatanın Müslümanlığı, halkının Müslümanlığı demektir.
Vatanını sevmek, taşını, toprağını değil, oradaki Müslümanları,
yakınlarını, akrabalarını sevmek demektir.


(Vatan sevgisi imandandır)
hadis-i şerifi, İslam âlimlerinin en büyüklerinden ve ikinci bin yılın müceddidi olan imam-ı Rabbani hazretlerinin, Mektubat kitabının 155. mektubunda ve hümanistlerin bile sevdiği Evliyanın büyüklerinden Mevlana Celaleddin Rumi hazretlerinin Mesnevi’sinde vardır.





Millet ve milliyetçilik
Sual:
(Millet din demektir. Bunun için Fransız milleti, Türk
milleti denmez. Türk milliyetçisiyim demek de, Türkün dinindenim demek
olur ki çok yanlıştır) diyenler çıkıyor. Doğru mu bu?

CEVAP
Millet kelimesi çeşitli manalara gelir. Birkaçı şöyledir:

1- Din manasında kullanılır. "Millet-i İbrahim", "Millet-i Resulullah" gibi.


2- Ümmet
manasında, bir din mensuplarının tamamına denir. "İslam milleti", "Yahudi milleti" gibi.


3- Topluluk
manasına gelir. "Kâfirler tek millettir", "Kâfir milleti zalimdir" gibi.


4- Sınıf, cins, taife
manasına kullanılır. "Kadın milleti", "Şoför milleti" gibi.


5- Halk
manasına kullanılır. "Bu millet, iyiye layıktır" gibi.


6- Kavim
manasında kullanılır. Din, dil, tarih, gelenek,
kültür, ideal ve vatan birliği olan topluluk demektir. "Türk milleti",
"Arap milleti" gibi.



Milliyetçi demek, aynı dine mensup, aynı dili konuşan, ortak tarihi
olan, aynı gelenekleri ve aynı kültürü olan, aynı ideale ve aynı vatana
sahip olan kimse demektir. "Ben milliyetçiyim" demek yanlış olmaz.
Kelimenin yalnız bir manasını düşünmek doğru değildir.



Sual: Fransa’dan yazıyorum. Mısırlı bir arkadaşım var.
Bayrağını din gibi kabul etmektedir. Bayrağıma paçavra diyen kâfir olur
diyor. Böyle sevgi ve ırkçılık olur mu?

CEVAP
Mısır bayrağının diğer bayraklardan farkı ne de, ona bez veya paçavra diyen kâfir oluyor?

İster Mısır, ister Libya veya diğer milletlerin bayraklarına paçavra
demek, uygun değilse de, kâfir olmayı gerektirmez. Her millet, kendi
bayrağını sevebilir. Fakat ırkçılık yaparak, (Hangi milletten olursa
olsun benim bayrağımı sevmeyen kâfir olur) demek çok yanlıştır.



Sual: Tesettüre riayet eden, namazlarını kılan Müslüman
bir çingene kızıyım. Müslüman bir Türk ile evleneceğim. Fakat babam,
ırk ayrımı yapıyor, (ileride sorun çıkar) diyor. Dinimizde ırk ayrımı
var mıdır? (Çingene ile evlenince, tuğla eriyinceye kadar yıkanılsa
cünüplük çıkmaz) sözü doğru mu?

CEVAP
Türk, Arap, Ermeni, Fransız nasıl bir ırk ise, çingene de bir
ırktır. Türkün, Arabın Müslümanı ve başka dinden olanı olduğu gibi,
çingenelerin de, Müslümanları ve başka dinden olanları vardır.



Dinimizde ırk ve renk ayrımı yoktur. Allah indinde, Müslüman bir
çingene, Müslüman olmayan bir Türk kralından çok üstündür. Biri ebedi
Cennetlik, öteki ebedi Cehennemliktir. Hiç mukayese kabul eder mi? Siyah
olan Bilal-i Habeşi, beyaz Ebu Cehil'den çok üstündür.



(Çingene ile evlenince, tuğla eriyinceye kadar yıkanılsa cünüplük
çıkmaz) sözü, cahillerin uydurdukları çirkin bir iftiradır. Bir kimse
nasıl cünüp olursa olsun, gusledince, yıkanınca temiz olur.



İkiniz de dinimizin emirlerine uyduğunuza göre, hiçbir sorun çıkmaz. Evlenmeniz çok iyi olur. Mutluluklar dileriz.



Müslümanlar kardeştir
Sual:
(Irkçılık yapan bizden değildir) ne demek?

CEVAP
Biz Müslümanlarda ırk üstünlüğü yoktur. Buna rağmen, iyi
kimseler geldiği için Arabı severiz, Türkü severiz. Sevmemizin mahzuru
olmaz. Fakat Müslüman bir Arabı, Müslüman Fransızdan üstün tutamayız.
Böyle bir ırkçılık yapmak dinimize aykırıdır. Hele Hıristiyan bir Türk,
Müslüman Araptan üstündür demeyiz. Böyle söyleyen Müslümanlıktan çıkar.
Kâfir olan bir Arap da, Müslüman Fransızdan üstün olamaz. Hadis-i
şerifte buyuruldu ki:
(Irkçılık yapan, ırkçılık için savaşan ve ırkçılık uğrunda ölen, bizden değildir.)
[Ebu Davud]



İslamiyet hangi ırk, dil ve ülkeden olursa olsun, bütün Müslümanların
birbirinin kardeşi olduğunu bildirir. İslam dininde, Allahü teâlânın
huzurunda herkes birbirine eşittir. Namaz kılarken, en büyük rütbeli bir
Müslüman ile en küçük rütbeli, en zengin ile en fakir, bir beyaz ile
bir zenci Müslüman yan yana durur ve Allahü teâlâya birlikte secde
ederler.



Dinimizde ırk, millet, renk ve dil ayrımı yoktur. İslam dini, ırk, renk,
milliyet, siyasi inanç, lisan ve tahsil seviyesi ayırt etmeksizin, her
insanın şeref ve itibarına hürmet eder. Bu sebepten de, yabancılar
arasında Müslümanlık yayılmaktadır:

(İslam’da, ırk, renk ve dil farkı gözetilmediğini, herkesin eşit
olduğunu, namaz kılarken de rütbe ayrımı yapılmadığını gördüm, Müslüman
oldum.)
(Thomas Clayton – Amerika)


Yunus Emre ve hoşgörü
Sual:
Yunus Emre’yi kötüleyen biri, (Bir taraftan “Yaratılmışı
hoş gördük, Yaratandan ötürü” diyerek hoşgörülüğünü sergilerken, bir
taraftan da, “Beş vakit namaz kılmayan, bilin Müslüman olmadı, ol
Cehenneme girse gerek” diyerek müsamahasızlık çukuruna düşmüştür.
Hoşgörünün zirvesine çıkmak gerekir) diyor. Hoşgörü ne demektir?

CEVAP
TDK
’nın sözlüğünde, (Her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiği
kadar hoş görme durumu) deniyor. Dikkat ediniz, her şey deniyor. Her
şeyi anlayışla karşılamak diye tarif ediyor. Yine TDK’da, Mezhebi geniş ifadesini tarif ederken, (Namus konusunda aşırı hoşgörülü davranan kimse) deniyor.



Yunus Emre’yi kötüleyen kimseye göre, hoşgörü denilen şeyin bir sınırı
yoktur. Ne kadar hoş görülürse, o kadar iyidir. Halbuki sınırsız
hürriyet gibi, sınırsız hoşgörü de çok yanlıştır. Kötüler hoş görülür
mü? Anarşistler ve diğer suçlular hoş görülürse, toplumun nizamı nasıl
sağlanır?



Kâfirleri sevmemek gerekir ise de, dinimizin emri gereği, onlara eziyet
etmek, kalblerini incitmek haramdır. Zaruret olunca, onlara dostluk
göstermek de caizdir. Sevmemek ayrı, onları üzmek ayrı şeydir. Din
adına, kâfirin, kâfirliğini hoş görmek tehlikelidir. Allahü teâlâ, bu
kimsenin anladığı manada hiçbir Müslümanı hoşgörünün zirvesine
çıkarmasın!

Müslüman, dinimizin izin verdiği ölçüde hoşgörülü olur. Bunun
azı da, çoğu da zararlıdır. Yunus Emre hazretlerinin, “Yaratılmışı hoş
gördük, Yaratandan ötürü” diyerek yetmiş iki millete aynı gözle bakması,
dinimize aykırı değildir. Çünkü dinimizde ırk üstünlüğü yoktur. Bir
hadis-i şerifte, (İnsanlar [insan olarak] bir tarağın dişleri gibi eşittir) buyurulmuştur. (İbni Lâl)



Bunun için kâfir de olsa, bir kimseden kendini üstün görmek caiz
değildir. Çünkü kâfir, Müslüman olup ebedi saadete kavuşabilir, Müslüman
da, Allah korusun küfre düşüp Cehennemlik olabilir.



Mevlana Celaleddin-i Rumi hazretleri, (Gel, gel, her kim olursan ol gel,
müşrik, mecusi olsan veya puta tapsan da gel! Bizim dergahımız
ümitsizlik dergahı değildir. Tevbeni yüz defa bozmuş olsan da gel)
diyor. Manası, (Gel sana Müslümanlığı öğreteyim de gerçeği gör)
demektir. Çünkü Allah için olmayan sevgi ve düşmanlığın hiç önemi
yoktur. Hadis-i şerifte, (İmanın en sağlam temeli ve en kuvvetli alâmeti, hubbi-i fillah, buğd-i fillahtır) buyuruluyor. [Ebu Davud]



Yani, Müslümanları sevip, onlara yardım ve hayır dua etmek ve din-i
İslam’ı beğenmeyenleri, İslamiyet’e ve Müslümanlara düşmanlık edenleri
sevmemek ve imana, hidayete kavuşmaları için dua etmektir. Buğd,
sevmemek demektir. Buğd-i fillah, Allah için sevmemek demektir. Bunun
zıddı ise “Hubb-i fillah”tır. Allah için sevmek, Allah için dostluk
etmektir.

Resulullah efendimiz buyurdu ki:

(Cebrail aleyhisselam gibi ibadet etseniz, müminleri, Allah için
sevmedikçe ve kâfirleri Allah için kötü bilmedikçe, hiç bir ibadetiniz,
hayrat ve hasenatınız kabul olmaz!)


Allahü teâlâ, Musa aleyhisselama sordu:

- Ya Musa, benim için ne işledin?
- Ya Rabbi, senin için namaz kıldım, oruç tuttum, zekât verdim, zikrettim.


- Ya Musa, kıldığın namazlar, seni Cennete kavuşturacak yoldur, kulluk
vazifendir. Oruçların, seni Cehennemden korur. Verdiğin zekatlar,
kıyamette, sana gölgelik olur. Zikirlerin de, o günün karanlığında, sana
ışıktır. Bunların faydası sanadır. Benim için ne yaptın?
- Ya Rabbi, senin için ne yapmak gerekirdi?


- Sırf benim için dostlarımı sevip, düşmanlarıma düşmanlık ettin mi?
Musa aleyhisselam, Allahü teâlâyı sevmenin, Onun için olan en kıymetli amelin, Hubb-i fillah ve Buğd-i fillah olduğunu anladı. (Mektubat-ı Masumiyye)


Cenâb-ı Hak, İsa aleyhisselama da vahyetti ki:

(Eğer yerlerde ve göklerde bulunan bütün mahlukların
ibadetlerini yapsan, dostlarımı sevmedikçe ve düşmanlarıma düşmanlık
etmedikçe, hiç faydası olmaz.)
[K.Saadet]


İnsan ve Müslüman
Sual:
(Önce Türküm, sonra Müslümanım) veya (Önce insanım sonra Müslümanım) demek, dinimize göre doğru mudur?

CEVAP
Dinimizde ırk üstünlüğü yoktur. İslamiyet’te müslüman olmayan
kimseye kâfir denir. Kâfir de sonsuz cehennemde kalır. Önce insanım
demek de, önce Türküm demek gibi yanlış bir sözdür. Kur’an-ı kerimde, (Kâfirlerin hayvan gibi, hatta daha aşağı)
olduğu bildiriliyor. Hayvandan aşağı olanla, Müslüman hiç kıyas kabul
eder mi? Hiçbir şey Müslümanlıktan önceye alınamaz. Allahü teâlâ, (Müminler kardeştir)
buyuruyor. (İnsanlar kardeştir) veya (Türkler kardeştir) demiyor.
Müslüman Türk’le komünist Türk nasıl kardeş olur? İnsanlar kardeştir
sözü bundan daha yanlıştır. Bu söz Batı’ya kâfirlere yaranmak için
söylenmiştir. Mevdudi, Hilafet ve saltanat isimli
kitabının 68. sayfasında, (Benim nazarımda bütün insanlar eşittir.
Bizden olsun veya olmasın) diyor. Bu, masonluğa veya hümanizme uygun bir
sözdür. Aslında masonlar da, hümanistler de, Müslümanlığa tahammül
edemezler; ama biz herkesi seviyoruz gibi sözlerle inançlarını gizlemeye
çalışırlar.



Irkçılık yapmak
Sual:
(Irkçılık yapan bizden değildir) hadis-i şerifine göre ırkçılık küfür müdür?

CEVAP
Irkçılığın yapılış şekli önemlidir. Din gibi kabul ediliyorsa
mesela, (Dinsiz bir Türk, Müslüman olan bir Yunan’dan, İngiliz’den veya
Ermeni’den daha üstündür) deniyorsa küfür olur; çünkü Müslümanlık
kötülenmiş oluyor.



Bir insanın, kendi kavmini, ırkını sevmesi küfür olmaz. Türk Türkü, Kürt
Kürdü, Alman Almanı daha çok sevebilir. Bu, insanın kendi Müslüman
akrabalarını, hemşerilerini daha fazla sevmesine benzer. Sevmek ayrı,
(Benim ırkımdaki kâfir olsa da, başka ırktan olan Müslüman olsa da,
ondan üstündür) demek ayrıdır. Sevmeyi ırkçılık olarak kabul
etmemelidir. Müslüman Türk’ün kahramanlıklarını okuyunca göğsümüz
kabarıyor. Yine Müslüman bir hemşerimizle karşılaşınca da farklı
duyguların olması ırkçılık değildir.

Kaynak : M.Ali Demirbaş
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.asiluydu.com
Minik SeRCe
Admin
Admin
Minik SeRCe


Mesaj Sayısı : 4290
Kayıt tarihi : 04/10/08

Irkçılık nedir Empty
MesajKonu: Geri: Irkçılık nedir   Irkçılık nedir Icon_minitimePaz Tem. 29 2012, 19:03

gül
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://altinkafes.eniyiforum.net
Misafir
Misafir




Irkçılık nedir Empty
MesajKonu: Geri: Irkçılık nedir   Irkçılık nedir Icon_minitimePaz Tem. 29 2012, 23:00

[/b] “Ey insanlar! Muhakkak ki biz, sizi bir erkek ve bir kadından yarattık. Ve sizi milletler ve kabileler kıldık ki, birbirinizi (soyunuzu, babalarınızı) tanıyasınız. Muhakkak ki Allah indinde en çok kerim olanınız en çok takva sahibi olanınızdır. Muhakkak ki Allah en iyi bilen ve haberdar olandır. (Hucurat suresi 13. Ayet)
“Kişi kavmini sevmekle suçlanamaz” Hz. Muhammed (sav) Hadisi Şerif[b]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mehmet resat
supermod
supermod
mehmet resat


Mesaj Sayısı : 1000
Yaş : 72
Kayıt tarihi : 06/03/12

Irkçılık nedir Empty
MesajKonu: Geri: Irkçılık nedir   Irkçılık nedir Icon_minitimePtsi Tem. 30 2012, 22:16

Teşekkürler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.asiluydu.com
 
Irkçılık nedir
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Ebced nedir?
» İrhas nedir?
» İman nedir ?
» Nesih Nedir?
» İcma nedir?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Altinkafes :: Biyografi :: Dinimiz-biografi-
Buraya geçin:  
Yeni bir forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar